Pineapple, Photograph, Fine Art Print,73x110 cm

Who's Watching Who?,Fine Art Print,120X86 cm

Pieta,Photograph,Fine Art Print,50x45cm

Do not do this to me, Photograph, Fine Art Print, 44x50 cm

Art Fair

Blue Hotel | 2018

Through the body can we witness the most the reflections of hotel rooms, the spaces of transience and loneliness. It is the body that is transient. The space is a field of transition. And the body is the traces remaining on the space. Just like everything a criminal committing murder does in order to wipe out all the clues, the traces of the body are cleaned. The leaver, knowing that the traces will be swept away, takes emptiness along and leaves the experiences in the hotel room.

Çınar Eslek, pulling the body away from casual life, summons the body by just like calling on death by transferring the hotel room into a fictional space.

 

Hotel Rooms

 

Pulse of pain throbs on the naked wall

 

In the wounds of nail, in the wounds of nail. Hear that the time is nibbling the wood

In the attic, in the attic

 

Mourn for who perish in silence,

 

no acquaintance In hotel rooms, in hotel rooms.

 

Necip Fazıl Kısakürek

Keçe
Geçiciliğin, yalnızlığın mekanı olan otel odası yansımalarını en çok da beden üzerinden okuyabiliriz.Gelip geçen bedendir.Mekan bir geçiş alanıdır. Ve beden mekanda kalan izlerdir.Cinayet işleyen bir suçlunun delil bırakmama adına yaptığı bütün izleri yok etmeye çalışması gibi bedenin izleri silinir.Giden, izin silineceğini bildiği için boşluğu yanına alır doluyu otel odasında bırakır.
Çınar Eslek, otel odasını kurgusal mekana dönüştürerek bedeni gündelik hayattan kopartarak ölümü çağırır gibi bedeni çağırır.
Otel Odaları
Atıyor sızıların, çıplak duvarda nabzı,
Çivi yaralarında, çivi yaralarında. Kulak verin ki, zaman, tahtayı kemiriyor,
Tavan aralarında, tavan aralarında.
Ağlayın, aşinasız sessiz, can verenlere,
Otel odalarında, otel odalarında!…
Necip Fazıl Kısakürek